Tema: Litteraturdidaktik – Litteraturstudiers relevans för skola och samhälle
DOI:
https://doi.org/10.58714/ul.v15i2.11236Abstract
Detta temanummer av tidskriften Utbildning & Lärande består av utvalda artiklar som alla har sitt ursprung i forskningskonferensen ”Litteraturdidaktik: Litteraturstudiers samhällsrelevans”, anordnad den 7–8 november 2019 av Högskolan Dalarna i samarbete med Jönköping University och Litteraturdidaktiskt nätverk, LDN. Konferensen var den andra i nätverkets unga historia. Litteraturdidaktiskt nätverk bildades år 2017 i samband med en litteraturdidaktisk forskningskonferens anordnad av just Jönköping University och Högskolan Dalarna. Initiativet bidrog till att föra samman forskare från olika akademiska ämnen och att synliggöra behovet av samverkan kring litteraturdidaktiska frågor inom och mellan språkämnen.
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2021 Författarna och tidskriften
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 4.0 Internationell-licens.
Författaren/författarna behåller copyright till verket.