Tema: Litteraturdidaktik – Litteraturstudiers relevans för skola och samhälle

Författare

  • Mattias Aronsson
  • Katherina Dodou
  • Anette Svensson

DOI:

https://doi.org/10.58714/ul.v15i2.11236

Abstract

Detta temanummer av tidskriften Utbildning & Lärande består av utvalda artiklar som alla har sitt ursprung i forskningskonferensen ”Litteraturdidaktik: Litteraturstudiers samhällsrelevans”, anordnad den 7–8 november 2019 av Högskolan Dalarna i samarbete med Jönköping University och Litteraturdidaktiskt nätverk, LDN. Konferensen var den andra i nätverkets unga historia. Litteraturdidaktiskt nätverk bildades år 2017 i samband med en litteraturdidaktisk forskningskonferens anordnad av just Jönköping University och Högskolan Dalarna. Initiativet bidrog till att föra samman forskare från olika akademiska ämnen och att synliggöra behovet av samverkan kring litteraturdidaktiska frågor inom och mellan språkämnen.

Downloads

Publicerad

2021-09-01

Referera så här

Aronsson, M., Dodou, K., & Svensson, A. (2021). Tema: Litteraturdidaktik – Litteraturstudiers relevans för skola och samhälle. Utbildning & Lärande, 15(2). https://doi.org/10.58714/ul.v15i2.11236

Nummer

Sektion

Introduktion