Ris & Ros
- fokusgrupper om mötet mellan medborgarna och Försäkringskassan
Abstract
Medborgarnas berättigade krav på professionell service i kontakterna med Försäkringskassan ställer höga krav på alla som administrerar socialförsäkringen. Arbetet med att stärka och utveckla kundmötet förutsätter bl.a. aktuella kunskaper om vilka behov och förväntningar medborgarna har. Artikeln är ett försök att ge en bild av medborgarnas erfarenheter av och förväntningar på kundmötet. För att kundmötet ska hålla en hög kvalitet måste de handläggare som har den direkta kontakten med medborgarna få förutsättningar att arbeta på ett professionellt sätt. I artikeln redovisas delar av den kunskap som samlats in med hjälp av fokusgruppsintervjuer med medborgare samt med handläggare vid Försäkringskassan.
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Författare till innehåll publicerat i SMT behåller upphovsrätten till sina verk.