Delaktighet i skolmiljöer för barn och ungdomar med funktionshinder
DOI:
https://doi.org/10.62607/smt.v79i6.30520Abstract
Delaktighet är ett nytt, centralt begrepp i ICF som avser en persons engagemang i en livssituation. Författarna till denna artikel har studerat den självuppskattade delaktigheten i skolsituationen för barn och ungdomar med funktionshinder. De finner att det går att använda ICF i en sådan studie. De har också prövat hållbarheten i ICF:s teoretiska ram med hjälp av det empiriska materialet och identifierat grupper av individer med liknande delaktighetsprofil. De finner att ICF är väl lämpad för arbete med åtgärder avsedda att öka delaktigheten.
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2002 Författarna

Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell-licens.
Författare till innehåll publicerat i SMT behåller upphovsrätten till sina verk.




