Uppfattning av ljudstruktur samt läsning och skrivning hos icke-talande barn

Författare

  • Erland Hjelmquist
  • Annika Dahl­gren Sandberg

DOI:

https://doi.org/10.62607/smt.v74i1.46642

Abstract

Studier som visar förutsättningar hos barn med cere­bral pares och utan eget tal att tillägna sig läsning och skrivning och vilka läs- och skrivfärdigheter de tillägnat sig sammanfattas i denna artikel.

Författarbiografier

Erland Hjelmquist

Erland Hjelmquist är professor i handikappforskning med beteendevetenskaplig inriktning, Annika Dahl­gren Sandberg är psykolog och fil.dr. Hennes avhand­ling rör frågor som behandlas i artikeln.

Annika Dahl­gren Sandberg

Erland Hjelmquist är professor i handikappforskning med beteendevetenskaplig inriktning, Annika Dahl­gren Sandberg är psykolog och fil.dr. Hennes avhand­ling rör frågor som behandlas i artikeln.

Downloads

Publicerad

1997-02-01

Referera så här

Hjelmquist, E., & Dahl­gren Sandberg, A. (1997). Uppfattning av ljudstruktur samt läsning och skrivning hos icke-talande barn. Socialmedicinsk Tidskrift, 74(1), 28–32. https://doi.org/10.62607/smt.v74i1.46642

Nummer

Sektion

Tema: Dyslexi - ett allvarligt handikapp