Utvecklingen hos barn med funktionshinder

Författare

  • Gunilla Preisler
  • Margareta Ahlström
  • Agneta Thorén

DOI:

https://doi.org/10.62607/smt.v72i6-7.48841

Abstract

Blinda eller döva barns utveckling liknar på många sätts k normala barns. Kommunikationen mellan för­äldrar och barn utvecklas successivt till ett dialog­ liknande samspel, som ställer stora krav på föräld­rars förmåga att avläsa barnens individuella uttryck. Videoåterkoppling kan fungera som ett viktigt stöd visar studier av docent Gunilla Preisler och doktor­anderna Margareta Ahlström och Agneta Thoren vid psykologiskainstitutionen, Stockholmsuniversitet.

Författarbiografier

Gunilla Preisler

Författare är docent Gunilla Preisler och doktor­anderna Margareta Ahlström och Agneta Thorén vid psykologiskainstitutionen, Stockholmsuniversitet.

Margareta Ahlström

Författare är docent Gunilla Preisler och doktor­anderna Margareta Ahlström och Agneta Thorén vid psykologiskainstitutionen, Stockholmsuniversitet.

Agneta Thorén

Författare är docent Gunilla Preisler och doktor­anderna Margareta Ahlström och Agneta Thorén vid psykologiskainstitutionen, Stockholmsuniversitet.

Downloads

Publicerad

1995-04-01

Referera så här

Preisler, G., Ahlström, M., & Thorén, A. (1995). Utvecklingen hos barn med funktionshinder. Socialmedicinsk Tidskrift, 72(6-7), 238–244. https://doi.org/10.62607/smt.v72i6-7.48841

Nummer

Sektion

Tema: Handikappforskningen etableras