Svagbegåvade elever i den vanliga skolan
DOI:
https://doi.org/10.62607/smt.v72i6-7.48847Abstract
I den svenska skolan finns en inte obetydlig grupp elever (knappt en och en halv procent), vars begåvningsmässiga förutsättningar överensstämmer med vissa elever i särskolan. De är inte identifierade som utvecklingsstörda, har inte särskilda omsorger på grund av begåvningshandikapp och är följdaktligen inte heller "integrerade".
Hur går det för dem i skolan? Hur ser de på sig själva som elever? Hur möter skolan deras behov? Hur klarar de sin försörjning efter avslutad skolgång? Projektet "Svagbegåvade elever i den vanliga skolan" är knutet till institutionen för psykiatri, Ulleråker, Uppsala universitet och institutionen för pedagogik, Göteborgs universitet.
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Författare till innehåll publicerat i SMT behåller upphovsrätten till sina verk.




