Kvalitet i social hemtjänst - några svenska erfarenheter
DOI:
https://doi.org/10.62607/smt.v69i3-4.55215Abstract
Kvaliteten är en viktig dimension i hemtjänstverksamheten. Kvalitetskunskaper är viktiga vid bestämmandet av "lägsta acceptabla kvalitetsnivåer". Kvalitetsfrågorna är också betydelsefulla vid en utvärdering av verksamheten och information om tjänsternas kvalitet är av relevans för potentiella hjälptagare och allmänheten (skattebetalarna). Syftet med denna artikel är att ge en inventering av svensk litteratur som behandlar kvalitetsaspekter på hemtjänsten för äldre och visa på kunskapsläget inom området.
Per Gunnar Edebalk är docent i socialt arbete och verksam vid Socialhögskolan i Lund, Gillis Samuelsson är docent i socialgerontologi och verksam vid Gerontologiskt centrum i Lund liksom fil kand och forskningsassistent Bengt lngvad.
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Författare till innehåll publicerat i SMT behåller upphovsrätten till sina verk.




