Skolans extra stöd till barn i årskurs 1

Författare

  • Ann-Margret Rydell

DOI:

https://doi.org/10.62607/smt.v65i10.57355

Abstract


I artikeln beskrivs en studie av problem hos och stöd till barn i årskurs 1. Det visade sig att sko­lans stöd huvudsakligen var av pedagogisk art även till barn med utpräglad psykosocial pro­blematik.

Författarbiografi

Ann-Margret Rydell

Ann-Margret Rydell är leg psykolog, tjänstle­dig från tjänst som skolpsykolog och arbetar som forskningsassistent i "Barnfamiljerna och samhällets service".

Downloads

Publicerad

1988-11-01

Referera så här

Rydell, A.-M. (1988). Skolans extra stöd till barn i årskurs 1 . Socialmedicinsk Tidskrift, 65(10), 498. https://doi.org/10.62607/smt.v65i10.57355

Nummer

Sektion

Tema: Barnfamiljerna och samhällets service