Undervisning som behandlingsform i diabetesvården; mål och resultat

Författare

  • Lena William-Olsson

DOI:

https://doi.org/10.62607/smt.v65i2.57053

Abstract

Många misslyckanden i diabetesvården är "onödiga" dvs de borde ha gått att undvika. Undervisning på flera sätt har därför erbjudits diabetespatienter. Resultaten av denna visar på oväntade och intressanta problem - psykolo­giska, pedagogiska, medicinska och forsknings­teoretiska.

Författarbiografi

Lena William-Olsson

Författare till denna artikel är psykolog Lena William-Olsson, doktor i medicinsk vetenskap

Downloads

Publicerad

1988-03-01

Referera så här

William-Olsson, L. (1988). Undervisning som behandlingsform i diabetesvården; mål och resultat. Socialmedicinsk Tidskrift, 65(2), 70. https://doi.org/10.62607/smt.v65i2.57053

Nummer

Sektion

Tema: Tvärvetenskaplig vårdforskning — myt eller verklighet?