Hur fungerade kursen Effektiv Planering av Insatser/EPI

Baslinje- och uppföljningsresultat

Authors

  • Simone Scarpa Institutionen för socialt arbete, Umeå universitet https://orcid.org/0000-0002-8532-1019
  • Robert Grahn Institutionen för socialt arbete, Umeå universitet
  • Siv Nyström Institutionen för socialt arbete, Umeå universitet
  • Mikael Sandlund Institutionen för klinisk vetenskap/psykiatri, Umeå universitet
  • Lena Lundgren Graduate School of Social Work, University of Denver; & Institutionen för socialt arbete, Umeå universitet

DOI:

https://doi.org/10.62607/smt.v100i5.19693

Keywords:

EPI, missbruk, ASI-uppföljning

Abstract

This quantitative study assesses knowledge improvement among participants of the EPI university course. The majority were social workers in substance abuse. The course led to significant enhancements in participants’ knowledge, particularly concerning intervention and care continuity and the use of motivational interview techniques. Knowledge about older individuals with substance dependencies and benefits of ASI follow-up interviews for social workers and clients also improved.

Downloads

Published

2023-12-11

How to Cite

Scarpa, S., Grahn, R., Nyström, S., Sandlund, M., & Lundgren, L. (2023). Hur fungerade kursen Effektiv Planering av Insatser/EPI: Baslinje- och uppföljningsresultat. Socialmedicinsk Tidskrift, 100(5), 655–665. https://doi.org/10.62607/smt.v100i5.19693

Issue

Section

Tema: Att implementera kunskapsbaserad vård och stöd vid missbruk

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >> 

Similar Articles

<< < 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.