Lärarna i kunskapssamhället – flexibla kunskapsarbetare eller professionella yrkesutövare?

Författare

  • Ingrid Carlgren

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v1i2.29947

Författarbiografi

Ingrid Carlgren

Ingrid Carlgren är professor i pedagogik med inriktning mot kunskapskulturer och läroplansteori vid Stockholms universitet. Hennes nuvarande forskningsintressen gäller skolämnen som kunskapskulturer, multimodala undervisningsformer och didaktiska designexperiment. Tidigare har hennes forskning huvudsakligen handlat om lärares arbete, kunskaper och utbildning med särskilt fokus på frågor om kunskap, kunskapskulturer och relationen teori-praktik.

Downloads

Publicerad

2024-09-19

Referera så här

Carlgren, I. (2024). Lärarna i kunskapssamhället – flexibla kunskapsarbetare eller professionella yrkesutövare?. Forskning Om Undervisning Och lärande, 1(2), 9–24. https://doi.org/10.61998/forskul.v1i2.29947

Nummer

Sektion

Vetenskapliga artiklar (in print 2009–2012)