Examensmålet mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer. Socionom- och sjuksköterskestudenters uppfattningar om sin kunskap, erfarenhet och förmåga gällande våld i nära relationer i början och slutet av utbildningen

Authors

  • Nina Åkerlund Jönköping University
  • Veronica Ekström Marie Cederschiöld högskola
  • David Johansson Jönköping University

DOI:

https://doi.org/10.62607/smt.v100i2.22156

Keywords:

Studenter, kunskap, våld i nära relationer, examensmål, högre utbildning

Abstract

In this cross-sectional study, 538 social work- and nursing students perceptions of their knowledge of men’s violence against women and domestic violence are examined. A percentage of the students estimate that they have knowledge and experience, already at the beginning of their studies, knowledge that they have gained through previous studies and work experiences. The students’ estimates indicate that both programs address issues of violence, although the extent varies. The study shows few differences between perceived knowledge and experience of social work- and nursing students. The study indicates that students acquire knowledge and experience also through teaching, VFU and work alongside their studies and that students at the end of the educations rate their knowledge and ability to act professionally higher, compared to students at the beginning of the educations.

Author Biographies

Nina Åkerlund, Jönköping University

Nina Åkerlund, PHD i socialt arbete och lektor på avdelningen för socialt arbete, Jönköping University

Veronica Ekström, Marie Cederschiöld högskola

Veronica Ekström, docent i socialt arbete, lektor på institutionen för socialvetenskap, Marie Cederschiöld högskola

David Johansson, Jönköping University

David Johansson, doktorand vid forskarskolan Hälsa och välfärd, Jönköping University

Downloads

Published

2023-06-20

How to Cite

Åkerlund, N., Ekström, V., & Johansson, D. (2023). Examensmålet mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer. Socionom- och sjuksköterskestudenters uppfattningar om sin kunskap, erfarenhet och förmåga gällande våld i nära relationer i början och slutet av utbildningen. Socialmedicinsk Tidskrift, 100(2), 321–335. https://doi.org/10.62607/smt.v100i2.22156

Similar Articles

<< < 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.