Reflekterande kommentar – En praktisk-teoretisk vetenskap för lärare som bas för kraftfullt professionskunnande

Författare

  • Jesper Sjöström

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v11i1.18445

Abstract

Forskning om undervisning och lärande har bjudit in Jesper Sjöström, professor i didaktik med inriktning mot naturvetenskapsämnena vid Malmö universitet och legitimerad ämneslärare, att reflektera över temanumret Kraftfull professionskunskap i ämnesundervisning. Han har uppdrag som samordnare för ämneslärarprogrammet i Malmö och för masterutbildningen i ämnesdidaktik. Han är också sittande ordförande i Skolforskningsinstitutets beredningsgrupp för forskningsansökningar inriktade mot praktiknära skolforskning. Under flera år har han intresserat sig för vad som förenar olika ämnesdidaktiker.

 

Författarbiografi

Jesper Sjöström

Downloads

Publicerad

2023-04-13

Referera så här

Sjöström, J. (2023). Reflekterande kommentar – En praktisk-teoretisk vetenskap för lärare som bas för kraftfullt professionskunnande. Forskning Om Undervisning Och lärande, 11(1), 107–111. https://doi.org/10.61998/forskul.v11i1.18445