Att reflektera över texter om lekresponsiv undervisning med hjälp av ett lekminne

Författare

  • Monika Vinterek

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v7i1.27307

Abstract

Redaktionen för Forskning om undervisning och lärande har bjudit in Monika Vinterek, professor i pedagogiskt arbete, att reflektera över temanumret om lekresponsiv undervisning i förskolan. Hon har i sin forskning särskilt intresserat sig för undervisning och fostran i olika pedagogisk praktiker, varav förskolan är en.

Författarbiografi

Monika Vinterek

Monika Vinterek professor i pedagogiskt arbete, Högskolan Dalarna, och är inbjuden av Forskning om undervisning och lärande att göra en reflektion och ge en slutkommentar till temanumret Lekresponsiv undervisning i förskolan.

Downloads

Publicerad

2019-03-18

Referera så här

Vinterek, M. (2019). Att reflektera över texter om lekresponsiv undervisning med hjälp av ett lekminne. Forskning Om Undervisning Och lärande, 7(1), 98–102. https://doi.org/10.61998/forskul.v7i1.27307