Lärarkompetensens osynliga grund

Författare

  • Ference Marton

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v1i2.29962

Författarbiografi

Ference Marton

Ference Marton är fil.dr och professor emeritus vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Göteborgs universitet. Han har ägnat sig åt lärandets pedagogik under hela sitt yrkesverksamma liv. Såväl den pedagogiska forskningens som läraryrkets centrala fråga är, enligt hans åsikt, ”Hur kan vi bäst hjälpa andra att lära?” Det svar som han anser sig ha kommit fram till efter mer än fyra decennier kommer han att utveckla i en bok med titeln ”Lärandets Pedagogik”.

Downloads

Publicerad

2009-09-01

Referera så här

Marton, F. (2009). Lärarkompetensens osynliga grund. Forskning Om Undervisning Och lärande, 1(2), 57–64. https://doi.org/10.61998/forskul.v1i2.29962

Nummer

Sektion

Vetenskapliga artiklar (in print 2009–2012)