Vad betyder barns perspektiv för utvärdering och utveckling?

Författare

  • Ingrid Pramling Samuelsson
  • Niklas Pramling

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v2i3.30034

Författarbiografier

Ingrid Pramling Samuelsson

Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedago-gik med inriktning mot tidigare åldrar vid Institutionen för Pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet. Hennes forskningsintresse rör yngre barns lärande, lek och läroplansfrågor. Hon är också internationellt engagerad genom att hon är världsordförande för OMEP (Organisation Mondiale pour l’Educasion Prescolaire) och innehar en professur för UNESCO i Early Childhood Education and Sustainable Development.

Niklas Pramling

Niklas Pramling är doktor i pedagogik vid Göteborgs universitet där han arbetar med forskning och undervisning. Han har bland annat ett intresse för yngre barns lärande inom estetiska fält, till exempel musik och poesi.

Downloads

Publicerad

2010-01-01

Referera så här

Pramling Samuelsson, I., & Pramling, N. (2010). Vad betyder barns perspektiv för utvärdering och utveckling?. Forskning Om Undervisning Och lärande, 2(3), 31–43. https://doi.org/10.61998/forskul.v2i3.30034

Nummer

Sektion

Vetenskapliga artiklar (in print 2009–2012)

Mest lästa artiklar av samma författare