När traditionell förståelse möter en skolreform med inbyggda motsättningar

– bedömning ur ett gymnasielärarperspektiv 1994–2009

Författare

  • Jan-Olof Norell

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v2i3.30040

Författarbiografi

Jan-Olof Norell

Jan-Olof Norell är lärare i samhällskunskap och svenska på Vallentuna gymnasium och fortbildningskonsult på Lärarfort-bildning AB. Han är föreläsare och lärarfortbildare inom områdena tematiskt arbete, bedömning och betyg, schema och organisation samt inom arbetslagsutveckling och reflektion i arbetslagen och har arbetat med kompetensutveckling i ett 80-tal gymnasieskolor.

Downloads

Publicerad

2010-01-01

Referera så här

Norell, J.-O. (2010). När traditionell förståelse möter en skolreform med inbyggda motsättningar: – bedömning ur ett gymnasielärarperspektiv 1994–2009. Forskning Om Undervisning Och lärande, 2(3), 57–69. https://doi.org/10.61998/forskul.v2i3.30040

Nummer

Sektion

Vetenskapliga artiklar (in print 2009–2012)