Bedömning av elevers kunskapsutveckling

Författare

  • Astrid Pettersson
  • Mikael Nordenfors
  • Mats Hansson

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v2i4.30076

Författarbiografier

Astrid Pettersson

Astrid Pettersson är utbildad ämneslärare i matematik och kemi och har arbetat ett tiotal år i grundskola och gymnasieskola. Hon är professor i pedagogik med inriktning mot utvär dering och matematikämnets didaktik vid Stockholms universitet. Hon är föreståndare för den nationella forskarskolan i pedagogisk bedömning, som finansieras av Vetenskapsrådet.

Mikael Nordenfors

Mikael Nordenfors är svensklärare i år 6–9 och samtidigt doktorand på deltid vid CUL, Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning, vid Göteborgs universitet. Mikael är ledamot av Lärarförbundets ämnesråd Svenska.

Mats Hansson

Mats Hansson har arbetat inom både grundskola och gymnasieskola sedan 1980. Började 1996 arbeta med lärarutbildning i Stockholm, men har sedan 2008 varit tjänstledig på halvtid för att först arbeta som expertlärare i NO/teknik och nu som handläggare på Kvalitets och ekonomiavdelningens enhet för strategiskt utvecklingsstöd i Stockholms stad.

Downloads

Publicerad

2010-09-01

Referera så här

Pettersson, A., Nordenfors, M., & Hansson, M. (2010). Bedömning av elevers kunskapsutveckling. Forskning Om Undervisning Och lärande, 2(4), 59–69. https://doi.org/10.61998/forskul.v2i4.30076

Nummer

Sektion

Vetenskapliga artiklar (in print 2009–2012)