Vetenskap och beprövad erfarenhet – vad innebär det för förskola och skola?

Författare

  • Cristina Robertson

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v2i4.30079

Författarbiografi

Cristina Robertson

Cristina Robertson är filosofie doktor i pedagogik och har en bakgrund som lärare, rektor, utvecklingschef och biträdande skoldirektör. I dag arbetar hon som forskningsstrateg i Jönköping med uppdrag att bland annat stimulera forskningsanvändning inom kommunens förskolor och skolor. Cristina har sin arbetsplats inom Akademin för skolnära forskning och utveckling vid Högskolan för lärande och kommunikation i Jönköping. Hennes forskningsintresse är vad som karaktäriserar skickliga lärares arbete.

Downloads

Publicerad

2010-09-01

Referera så här

Robertson, C. (2010). Vetenskap och beprövad erfarenhet – vad innebär det för förskola och skola?. Forskning Om Undervisning Och lärande, 2(4), 71–76. https://doi.org/10.61998/forskul.v2i4.30079

Nummer

Sektion

Vetenskapliga artiklar (in print 2009–2012)