Lärares kunskapsarbete – exemplet learning study

Författare

  • Ulla Runesson

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v3i5.30361

Författarbiografi

Ulla Runesson

Ulla Runesson är professor i pedagogik vid Högkolan för lärande och kommunikation, Högskolan Jönköping. Huvudsakligen har hon, utifrån ett variationsteoretiskt perspektiv, studerat lärande och undervisning i matematik, men också i andra ämnen, som språk till exempel. Vidare har hon utvecklat ett arrangemang – learning study – som är en kombination av forskning och utvecklingsarbete, där forskningen bedrivs tillsammans med lärare.

Downloads

Publicerad

2011-02-01

Referera så här

Runesson, U. (2011). Lärares kunskapsarbete – exemplet learning study. Forskning Om Undervisning Och lärande, 3(5), 7–17. https://doi.org/10.61998/forskul.v3i5.30361

Nummer

Sektion

Vetenskapliga artiklar (in print 2009–2012)