Mellan teori och praktik – Svensklärares teoriomsättning om text, läsare och läsning

Författare

  • Ingrid Mossberg Schüllerqvist
  • Christina Olin-Scheller

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v3i5.30409

Författarbiografier

Ingrid Mossberg Schüllerqvist

Ingrid Mossberg Schüllerqvist är lektor i litteraturvetenskap, inriktning litteraturdidaktik vid Karlstads universitet. Hon är ordförande för Centrum för språk- och litteraturdidaktik och arbetar med ämnesdidaktisk kompetensutveckling inom universitetet och ett Nordplusprojekt med lärare i danska, norska och danska. Hennes forskningsintressen rör bedömning av litteraturförståelse.

Christina Olin-Scheller

Christina Olin-Scheller är fil.dr i litteraturvetenskap och docent i pedagogiskt arbete vid Karlstads universitet där hon är verksam med undervisning, forskning och utvecklingsfrågor. Hennes huvudsakliga intresse och forskningsområde är barns och ungas läsande och skrivande i det nya medielandskapet.

Downloads

Publicerad

2011-02-01

Referera så här

Mossberg Schüllerqvist, I., & Olin-Scheller, C. (2011). Mellan teori och praktik – Svensklärares teoriomsättning om text, läsare och läsning. Forskning Om Undervisning Och lärande, 3(5), 39–48. https://doi.org/10.61998/forskul.v3i5.30409

Nummer

Sektion

Vetenskapliga artiklar (in print 2009–2012)