Aktionsforskning – kunskapsproduktion i praktiken

Författare

  • Karin Rönnerman

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v3i5.30421

Författarbiografi

Karin Rönnerman

Karin Rönnerman är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet. Hennes forskningsintresse handlar om lärares professionella utveckling och handlande i praktiken i samverkan med forskare. Nuvarande projekt handlar om att upptäcka och förstå hur olika praktiker såsom professionell utveckling och ledning av verksamheten är invävda i varandra. Hon har under de tre senaste åren ingått i Pedagogiska Magasinets redaktionsråd.

Downloads

Publicerad

2011-02-01

Referera så här

Rönnerman, K. (2011). Aktionsforskning – kunskapsproduktion i praktiken. Forskning Om Undervisning Och lärande, 3(5), 51–62. https://doi.org/10.61998/forskul.v3i5.30421

Nummer

Sektion

Vetenskapliga artiklar (in print 2009–2012)