Mångkultur – bilder, betydelser och mening

Författare

  • Caroline Ljungberg

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v3i6.30589

Författarbiografi

Caroline Ljungberg

Caroline Ljungberg är verksam som lärare, lektor och forskare på institutionen Barn Unga Samhälle på Lärarutbildningen i Malmö. Hon disputerade 2005 på avhandlingen Den svenska skolan och det mångkulturella – en paradox? Forskningsintresset berör utbildningsfrågor i vid mening med särskilt fokus på breddad rekrytering, akademiskt kapital och (ut)bildning i ett kritiskt perspektiv.

Downloads

Publicerad

2011-09-01

Referera så här

Ljungberg, C. (2011). Mångkultur – bilder, betydelser och mening. Forskning Om Undervisning Och lärande, 3(6), 57–63. https://doi.org/10.61998/forskul.v3i6.30589

Nummer

Sektion

Vetenskapliga artiklar (in print 2009–2012)