Utmaningar med individanpassad undervisning och individuella utvecklingsplaner

Författare

  • Joanna Giota

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v4i9.30916

Författarbiografi

Joanna Giota

Joanna Giota är docent i pedagogik, verksam vid Göteborgs universitet, institutionen för pedagogik och specialpedagogik. Hennes främsta intresse är elevers motivation att gå i skolan och lära, hur de uppfattar sin kompetens, sitt välbefinnande och sina prestationer. Hon studerar varför vissa elevgrupper lyckas medan andra upplever misslyckanden i skolan och hur det går för dessa elever, i och efter skolan. Svaren finns på såväl individ- som skolnivå och i samhälleliga normer och värderingar.

Downloads

Publicerad

2012-10-01

Referera så här

Giota, J. (2012). Utmaningar med individanpassad undervisning och individuella utvecklingsplaner. Forskning Om Undervisning Och lärande, 4(9), 7–19. https://doi.org/10.61998/forskul.v4i9.30916

Nummer

Sektion

Vetenskapliga artiklar (in print 2009–2012)