Det korrigerade elevjaget – om utvecklingssamtal och IUP som disciplineringstekniker

Författare

  • Gunilla Granath

DOI:

https://doi.org/10.61998/forskul.v4i9.30937

Författarbiografi

Gunilla Granath

Gunilla Granath är lektor på Mälardalens högskola och arbetar dessutom på ett forskningsprojekt som rör femininitet och maskulinitet i förhållande till tre skolämnen på gymnasiet. Hon disputerade 2008 med avhandlingen Milda makter! Utvecklingssamtal och loggböcker som disciplineringstekniker. Dessförinnan var Gunilla Granath i ca trettio år verksam som journalist, bland annat som redaktör för Ordets Makt, kulturtidskrift för ungdom tillika ett alternativt läromedel för högstadiet och gymnasiet.

Downloads

Publicerad

2012-10-01

Referera så här

Granath, G. (2012). Det korrigerade elevjaget – om utvecklingssamtal och IUP som disciplineringstekniker. Forskning Om Undervisning Och lärande, 4(9), 65–80. https://doi.org/10.61998/forskul.v4i9.30937

Nummer

Sektion

Vetenskapliga artiklar (in print 2009–2012)