Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 6 Nr 2 (2001)

Vol 6 Nr 2 (2001)

Publicerad: 2001-06-12

Artiklar

  • Omsorg – en central aspekt av förskolepedagogiken: Exemplet måltiden

    Eva Johansson, Ingrid Pramling Samuelsson
    81
    • PDF
  • Utvecklingsprojekt möter motstånd

    Jon Ohlsson
    102
    • PDF
  • Att värdera urvalsinstrument: Några reflektioner över begränsningar och möjligheter

    Simon Wolming
    123
    • PDF

Recensioner

  • Karin Nordberg och Kerstin Rydbeck (red): Folkbildning och genus – det glömda perspektivet

    Petra Angervall
    131
    • PDF
  • Per Göran Fahlström: Ishockeycoacher. En studie om rekrytering, arbete och ledarstil

    Kent Löfgren
    139
    • PDF

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Elisabet Jernström: Lärande under samma hatt - En lärandeteori genererad ur multimetodiska studier av mästare, gesäller och lärlingar

    Gösta Berglund
    143
    • PDF
  • English summaries

    155
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.