Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 5 Nr 2 (2000)

Vol 5 Nr 2 (2000)

Publicerad: 2000-04-30

Artiklar

  • Statens skolverk som kunnskapsorganisasjon: Skolverkets forskningsstrategi 1993–99

    Petter Aasen
    81
    • PDF
  • Ämnesutveckling och intressentbehov som bas för stöd åt pedagogisk forskning

    Urban Dahllöf
    107
    • PDF
  • Vart är pedagogikforskningen på väg? Ämnesområden och forskningsmönster i svenska doktorsavhandlingar under en femårsperiod

    Harald Eklund
    131
    • PDF

Kommentar

  • Synpunkter i anslutning till Harald Eklunds artikel

    Ference Marton, Karl-Georg Ahlström, Sven G. Hartman, Gerd Arfwedson, Gerhard Arfwedson, Tomas Englund, Sverker Lindblad
    151
    • PDF

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Maja Söderbäck: Encountering parents - Professional action styles among nurses in paediatric care

    Sonja Olin-Lauritsen
    181
    • PDF
  • English summaries

    184
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.