Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 11 Nr 4 (2006)

Vol 11 Nr 4 (2006)

Publicerad: 2006-12-06

Artiklar

  • Nätbaserade utvecklingsdialoger

    Ann-Christine Wennergren
    241-265
    • PDF
  • Förändringar i pedagogikundervisningens innehåll under 1900-talets slut

    Stefan Sellbjer
    266-290
    • PDF
  • English summaries

    291-296
    • PDF

Debatt/Debate

  • Deliberativ pedagogik, radikal socialkonstruktivism och framgångsrik kommunikation

    Klas Roth
    297-308
    • PDF

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Fakultetsoppnenterna sammanfattar

    Christer Fritzell, Bernt Gustavsson
    309-315
    • PDF

Recensioner

  • Thomas S. Popkewitz, Kenneth Petersson, Ulf Olsson and Jamie Kowalczyk (eds) – »The future is not what it appears to be»: Pedagogy, genealogy and political epistemology – in honor and in memory of Kenneth Hultqvist. Stockholm: HLS Förlag, 2006

    Andreas Fejes
    316-318
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.