Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 11 Nr 1 (2006)

Vol 11 Nr 1 (2006)

Publicerad: 2006-02-07

Artiklar

  • Hemmets resurser. Om ungdomars upplevelse av föräldrars stöd och engagemang i deras skolgång

    Sara Högdin
    1-19
    • PDF
  • Teknikretorik i utbildningspolitik. En historisk fallstudie

    Jonas Almqvist
    19-38
    • PDF
  • English summaries

    39-42
    • PDF

Debatt/Debate

  • Behöver lärare ett ämne? Om ämnesval och vetenskapsideal inom en utbildningsvetenskaplig domän

    Silwa Claesson, Johan Hultberg
    43-52
    • PDF
  • Deliberativa samtal och samtalsanalys. En möjlig kombination

    Mikael Tholander
    53-58
    • PDF

Aktuell pedagogisk forskning

  • Utdanningsvitenskap som forskningsområde. Vetenskapsrådets støtte til utdanningsforskning

    Petter Aasen
    59-63
    • PDF

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Två avhandlingar: Petra Angervall och Inger Tinglev

    Anne-Lise Arnesen, Karl-Georg Ahlström
    65-76
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.