Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 10 Nr 1 (2005)

Vol 10 Nr 1 (2005)

Publicerad: 2005-02-15

Artiklar

  • Vilka kommer in på juristutbildningen och hur klarar man studierna?

    Bo Nielsen
    1-23
    • PDF
  • ECTS-skalan: Att mäta eller mota lärande?

    Lars Owe Dahlgren, Andreas Fejes
    24-34
    • PDF
  • Med fokus på handledning i skolors förändringsarbete

    Birgit Lehndahls Rosendahl, Karin Rönnerman
    35-51
    • PDF
  • Edukation: Ett möjligt studieobjekt?

    J. Ola Lindberg, Anders D Olofsson
    52-64
    • PDF

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Karin Lumsden Wass Vuxenutbildning i omvandling. Kunskapslyftet som ett sätt att organisera förnyelse

    Lisbeth Lundahl
    65-69
    • PDF

Recensioner

  • Kristina Gustafssons "Muslimsk skola, svenska villkor. Konflikt, identitet och förhandling"

    Guadaloupe Francia
    70-71
    • PDF
  • English summaries

    73-79
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.