Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 9 Nr 4 (2004)

Vol 9 Nr 4 (2004)

Publicerad: 2004-11-30

Artiklar

  • Genus och etnicitet i en "läsebok" i den svenska mångetniska skolan

    Angerd Eilard
    241-262
    • PDF
  • Kvalitetsuppfattningar om utbildningsvetenskap: En intervjustudie

    Stefan Thorpenberg
    263-286
    • PDF
  • Flummare, matte-no-nördar, nyanställda och dom som gör som dom vill: Analys av skolledares vardagstal

    Anita Nordzell, Mats Börjesson
    287-307
    • PDF

Kommentar

  • En teori om skolan som institution och skolor som organisationer: Kommentar till Gustav E. Karlsen och Anders Perssons recension

    Gunnar Berg
    308-314
    • PDF

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Ingrid Jorfeldts "Att utbilda sig till sjuksköterska. Ett genusperspektiv på lärares och studenters beskrivningar av utbildningen"

    Anita Nyberg
    315-319
    • PDF
  • Fredrika Mårtenssons "Landskapet i leken. En studie av utomhuslek på förskolegårdar"

    Pia Björklid
    320-323
    • PDF
  • Anna-Lena Göranssons "Brandvägg: ord och handling i en yrkesutbildning"

    Bernt Gustavsson
    324-326
    • PDF
  • English summaries

    327-333
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.