Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 9 Nr 2 (2004)

Vol 9 Nr 2 (2004)

Publicerad: 2004-04-30

Artiklar

  • Värdegrund som pedagogisk praktik och forskningsdiskurs

    Gunnel Colnerud
    81
    • PDF
  • Värdepedagogik

    Robert Thornberg
    99
    • PDF
  • Spelet vid datorn: Dynamiken vid barns samvaro runt datorn i förskolan

    Agneta Ljung-Djärf
    115
    • PDF
  • De målrelaterade gymnasiebetygens prognosförmåga

    Christina Cliffordson
    129
    • PDF

Recensioner

  • Ulrika Tillbergs "Ledarskap och samarbete. En jämförande fallstudie i tre skolor"

    Johan Berlin
    150
    • PDF

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Kristina Ahlbergs Synvändor. Universitetsstudenters berättelser omKristina Ahlbergs Synvändor. Universitetsstudenters berättelser om kvalitativa förändringar av sätt att erfara situationers mening under utbildningspraktik

    Michael Uljens
    141
    • PDF
  • Margareta Svennbecks "Omsorg om naturen. Om NO-utbildningens selektiva traditioner med fokus på miljöfostran och genus"

    Per-Olof Wickman
    147
    • PDF
  • English summaries

    154
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.