Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 8 Nr 4 (2003)

Vol 8 Nr 4 (2003)

Publicerad: 2003-11-26

Artiklar

  • Mot en relationistisk ansats. F.H. Bradleys metafysik och forskning inom ramen för vetenskapen pedagogik

    Mattias Johnsson
    209
    • PDF
  • Lika barn leka bäst? En explorativ studie av sex gymnasielärares syn på nivågruppering i matematik

    Peter Nyström
    225
    • PDF

Debatt/Debate

  • Pedagogikens fält och disciplinära struktur

    Christer Fritzell
    246
    • PDF
  • Utbildningsvetenskapliga forskningsansatser

    Ingrid Carlgren
    252
    • PDF
  • Sektorsmyndigheternas roll i svensk skolforskning

    Petter Aasen, Tine Prøitz
    255
    • PDF

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Stellan Arvidssons "Utrymme för utveckling? Om makt och kunskap när människor organiserar utveckling"

    Lennart Svensson
    260
    • PDF
  • Inger Hensvolds "Fyra år efter examen. Hur förskollärare erfar pedagogiskt arbete och lärarutbildningens spå"r

    Marita Lindahl
    264
    • PDF

Aktuellt

  • Vad du bör veta om Scandinavian Journal of Educational Research – SJER

    Karl-Georg Ahlström
    277
    • PDF
  • English summaries

    280
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.