Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 13 Nr 4 (2008)

Vol 13 Nr 4 (2008)

Publicerad: 2008-12-31

Artiklar

  • Monologen som en resurs i klassrummet

    Åsa Wedin
    241-257
    • PDF
  • Har dagens tonåringar sämre studieförutsättningar? En studie av förskjutningar i intelligenstestresultat från 1960-talet och framåt

    Allan Svensson
    258-277
    • PDF
  • English summaries

    278-281
    • PDF

Aktuellt

  • Svenska pedagogikavhandlingar om elevers svårigheter att i Åk 9 nå godkända resultat i svenska, matematik och engelska

    Harald Eklund
    282-290
    • PDF

Debatt/Debate

  • Didaktisk renässans?

    Tomas Englund
    291-295
    • PDF
  • Hut! Något fattas

    Karl-Georg Ahlström
    296-301
    • PDF
  • Uppsatshandledning och kontrakt En rimlig kombination?

    Torbjörn Friberg
    302-309
    • PDF

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Två avhandlingar: Anders Ljungar-Chapelon och Helena Rehn

    Sture Brändström, Roger Qvarsell
    309-314
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.