Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 21 Nr 1-2 (2016)

Vol 21 Nr 1-2 (2016)

Publicerad: 2017-01-06

Redaktionellt

  • Nya tendenser inom pedagogisk forskning

    Anders Olsson, Bosse Bergstedt
    3-8
    • PDF

Artiklar

  • Teoribaserad utvärdering som svar på det tidiga 2000-talets frågor om utbildningsreformer

    Jonathan Lilliedahl, Daniel Sundberg, Ninni Wahlström
    9-29
    • PDF
  • Flerspråkighet som en resurs i NO-klassrummet

    Annika Karlsson, Pia Nygård Larsson, Anders Jakobsson
    30-55
    • PDF
  • Pedagogisk segregation: Lärarkompetens i den svenska grundskolan ur ett likvärdighetsperspektiv

    Åse Hansson, Jan-Eric Gustafsson
    56-78
    • PDF
  • Att vända blicken mot sig själv: En problematisering av den normkritiska pedagogiken

    Elisabet Langmann, Niclas Månsson
    79-100
    • PDF
  • Estetiska transformationer: Att följa en kanins väg från en konsthall, via en förskola och vidare till konsthallens ateljé

    Anne-Li Lindgren, Wilhelmina van Vulpen
    101-124
    • PDF
  • English summaries

    125-131
    • PDF

Installationsföreläsning

  • Vuxenpedagogik som forskningsfält – trender och tendenser

    Andreas Fejes
    132-151
    • PDF

Debatt/Debate

  • Diagnoser i vår tid: Fastlåsning och blivande, totalitet och oändlighet

    Mattias Nilsson Sjöberg
    152-160
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.