Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 20 Nr 1-2 (2015)

Vol 20 Nr 1-2 (2015)

Publicerad: 2016-02-01

Redaktionellt

  • Det pedagogiska fältet

    Lisbeth Amhag, Feiwel Kupferberg
    3-7
    • PDF

Artiklar

  • Förskollärarens ansvar: från självpåtaget till pålagt och delvis legitimerat

    Anita Eriksson
    8-32
    • PDF
  • Validitet och lärares bedömningar

    Stefan Johansson
    33-53
    • PDF
  • Grundskollärares ämnesdidaktiska bedömningspraxis, exemplet historia

    Johan Samuelsson
    54-78
    • PDF
  • Blivande lärares frågor vid handledning - Gör jag en kvalitativ studie med kvantitativa inslag?

    Susanne Gustavsson, Anita Eriksson
    79-99
    • PDF
  • Jazzklass. Folkhögskolan som intermediär utbildningsinstitution

    Erik Nylander, Tobias Dalberg
    100-126
    • PDF
  • Perspektiv på plats – 15 professorers uppfattningar av platsens betydelse för lärande och undervisning utomhus

    Anders Szczepanski, Per Andersson
    127-149
    • PDF
  • English summaries

    150-160
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.