Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 18 Nr 1-2 (2013)

Vol 18 Nr 1-2 (2013)

Publicerad: 2014-03-07

Redaktionellt

  • Introduktion om medie- och informationskunnighet

    Lisbeth Amhag
    4-9
    • PDF

Tema: Medierat lärande

  • Tweens konstruerar identitet online - flickors och pojkars erfarenheter av sociala medier

    Kristina Abiala, Patrik Hernwall
    10-35
    • PDF
  • Elevers gränsöverskridande framträdande på sociala nätverksplatser i ett utbildningssammanhang

    Sylvi Vigmo, Annika Lantz-Andersson
    36-61
    • PDF
  • Att lära av varandra. Om social mediering i en elevgrupp

    Helen Melander
    62-86
    • PDF
  • Mening och uttryck i slöjd

    Esko Mäkelä
    87-101
    • PDF
  • Om lärandets sammanhang och mobilitetens utmaningar

    Jimmy Jaldemark
    102-118
    • PDF
  • English summaries

    119-126
    • PDF

Forskningsöversikt

  • Utvecklingen av distansundervisning och pedagogik i datorstött lärande

    Lisbeth Amhag
    127-140
    • PDF

Bokrecension

  • Medierat lärande och pedagogisk mångfald

    Anders Marner, Hans Örtegren
    141-145
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.