Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 29 Nr 1-2 (2024): Pedagogisk forskning för, med och om lärare

Vol 29 Nr 1-2 (2024): Pedagogisk forskning för, med och om lärare

DOI: https://doi.org/10.15626/pfs29.0102
Publicerad: 2024-06-05

Artiklar

  • Forskningslitteracitet i praktiken Lärares motiv till att läsa och använda forskning

    Karin Stolpe
    7-30
    • Pdf
  • Den praktiknära forskningens bidrag till läraryrkets kunskapsbas en analys av kunskapsprodukter från kollaborativ didaktisk forskning

    Per Anderhag, Maria Andrée, Sebastian Björnhammer, Camilla Gåfvels
    31-52
    • Pdf
  • Diskurser om kunskap i relation till språkintroduktionselever

    Erika Bomström Aho
    53-73
    • Pdf
  • Att hantera tiggeri som samhällsfenomen i förskolan Pedagogiska och etiska svårigheter kring ett känsligt och kontroversiellt ämne

    Klara Dolk
    74-96
    • Pdf
  • Flerspråkighet som villkorad resurs – en studie om hur mellanstadielärare talar om flerspråkande i skolarbete

    Jenny Uddling, Sofia Svensson, Päivi Juvonen, Ewa Bergh Nestlog
    97-121
    • Pdf
  • Lärarutbildningsforskning i Sverige och Internationellt Om konversationer och nätverkande genom vetenskaplig publicering

    Sverker Lindblad, Katarina Samuelsson, Gustaf Nelhans
    122-156
    • Pdf
  • Lärande för inkludering i arbetsliv och samhälle Om sociala insatser riktade till utsatta EU-migranter i Sverige

    Viktor Vesterberg
    157-180
    • Pdf
  • English summaries

    181-189
    • Pdf

Essä

  • Elevsynpunkter som grund för lärares kompetensutveckling

    Marcus Samuelsson, Mats Ekholm
    190-203
    • Pdf

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.