Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 28 Nr 4 (2023): Förändring och kontinuitet i pedagogiska verksamheter

Vol 28 Nr 4 (2023): Förändring och kontinuitet i pedagogiska verksamheter

DOI: https://doi.org/10.15626/pfs28.04
Publicerad: 2024-01-11

Artiklar

  • Innehåll och pedagogiska diskurser på lärares kompetensutvecklingsmarknad en studie av insatser som genererar fakturor

    Magnus Levinsson, Anita Norlund, Lill Langelotz
    7-37
    • Pdf
  • Barns berättelser om spel i kamratgruppen

    Helen Melander Bowden
    38-63
    • Pdf
  • Undervisning i ett fritidshem för alla?

    Marina Wernholm
    64-88
    • Pdf
  • Hur diskrimineringslagstiftning blir till en lösning för skolan en policyanalys av barn- och elevskyddslagens framväxt

    Maria Rosén
    89-116
    • Pdf
  • Teknisk, praktisk och frigörande kvalitet i fritidshemmets systematiska kvalitetsarbete

    Eva Kane
    117-141
    • Pdf
  • Didaktik i fritidshem ur svenska rektorers perspektiv: särskiljande föreställningar möter en pedagogisk praktik

    Lena Boström, Helene Elvstrand, Monica Orwehag
    142-171
    • Pdf
  • Kartläggning av elevers kunskaper och kompetenser på Språkintroduktionsprogrammet

    Åsa Wedin
    172-193
    • Pdf
  • Gymnasieelevers kontextuella meningsskapande: agens i teori och praktik

    Tina Kullenberg, Anders Eklöf, Lars-Erik Nilsson
    194-218
    • Pdf
  • English summaries

    219-229
    • Pdf

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.