Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 28 Nr 3 (2023): Utveckling av pedagogikens teorier, begrepp och praktiker

Vol 28 Nr 3 (2023): Utveckling av pedagogikens teorier, begrepp och praktiker

DOI: https://doi.org/10.15626/pfs28.03
Publicerad: 2023-09-22

Artiklar

  • Gymnasieelevers erfarenheter av särskilt stöd berättelser om utanförskap och tillhörighet

    Anna Öhman
    6-29
    • Pdf
  • Lärares förståelse av engagemang i hybrid-, fjärr, och distansundervisning

    Nina Bergdahl
    30-52
    • Pdf
  • Lärares relationskompetens i växelspelet mellan ’Mig’ och ’Jag’ Begreppsdiskussion med stöd i G.H. Meads teori

    Jonas Aspelin
    53-75
    • Pdf
  • Praktikutvecklande samtal på vetenskaplig grund

    Mattias Gradén, Sara Irisdotter Aldenmyr
    76-101
    • Pdf
  • Att höra till eller inte? Föränderliga kapital, positioneringar och tillhörigheter från grundskola till högskola

    Josefina Eliaso Magnusson, Disa Bergnehr
    102-122
    • Pdf
  • Att matematik-a När materialiteter samhandlar

    Anna Wallin
    123-141
    • Pdf
  • English summaries

    142-148
    • Pdf

Debatt/Debate

  • Lärares kompetensutveckling – behöver vi tänka nytt?

    Glenn Hultman
    149-156
    • Pdf

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.