Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 27 Nr 1 (2022): Tema: Berättelser i pedagogisk forskning

Vol 27 Nr 1 (2022): Tema: Berättelser i pedagogisk forskning

Se även panelsamtalet om temanumret: https://play.lnu.se/media/t/0_hff88xh6

DOI: https://doi.org/10.15626/pfs27.01
Publicerad: 2022-02-18

Artiklar

  • Berättelser i pedagogisk forskning

    Marie Karlsson
    4-14
    • Pdf
  • Organisationsidentiteter som en form av legitimitetsanspråk Narrativ positionering bland privata aktörer på den svenska läxhjälpsmarknaden

    Johanna Svahn, Stina Hallsén
    15-35
    • Pdf
  • Att skolas till en läsare – om den svenska skolans läsundervisning under 1990- och 2000-talet genom en ung arbetarmans berättelser

    Stig-Börje Asplund
    36-60
    • Pdf
  • Emotionella positioneringar i elevers berättelser om ämnet modersmål

    Birgitta Ljung Egeland
    61-83
    • Pdf
  • Betyg och prestationsemotioner en bullrig tystnad i berättelser om en elev i årskurs 4

    Håkan Löfgren
    84-106
    • Pdf
  • Förkroppsligad pedagogisk takt vid lärares spontana berättande

    Ola Henricsson
    107-132
    • Pdf
  • English summaries

    133-139
    • Pdf

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.