Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 26 Nr 4 (2021): Mångfaldens skola, förskola och fritidshem

Vol 26 Nr 4 (2021): Mångfaldens skola, förskola och fritidshem

DOI: https://doi.org/10.15626/pfs26.04
Publicerad: 2021-12-17

Förord

  • Förord

    Redaktionen för Pedagogisk forskning i Sverige
    5-6
    • Pdf

Artiklar

  • När barn blir till belastning och problem i förskola Om behov av särskilt stöd och resurser i ett pressat läge

    Linda Palla
    7-29
    • Pdf
  • Bedömningar för anpassning i tidig läsundervisning: Lärares erfarenheter av att utveckla elevers avkodningsförmåga

    Ulrika Andersson, Håkan Löfgren
    30-53
    • Pdf
  • Styrd skolintegration för ökad likvärdighet och social sammanhållning

    Stefan Lund
    54-80
    • Pdf
  • Kulturakuten som en praktikgemenskap kring barnlitteratur: ”Här kommer vi rakt in tillsammans!”

    Catarina Schmidt
    81-99
    • Pdf
  • Skönlitteratur i skolämnet svenska som andraspråk Lärar- och elevperspektiv på urval

    Catarina Economou
    100-119
    • Pdf
  • English summaries

    120-126
    • Pdf

Essä

  • Lärarskap En essä om vad det innebär att vara lärare

    Peter Lilja, Johan Dahlbeck
    127-140
    • Pdf

Redaktionellt

  • Utlysning Debatt 2022: Pedagogisk forskning – relevant för vem och för vad?

    Redaktionen för Pedagogisk forskning i Sverige
    141-142
    • Pdf
  • Erratum

    Robert Ohlsson
    143
    • Pdf

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.