Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 24 Nr 3-4 (2019): Pedagogiska tidsdimensioner

Vol 24 Nr 3-4 (2019): Pedagogiska tidsdimensioner

DOI: https://doi.org/10.15626/pfs24.0304
Publicerad: 2019-12-18

Förord

  • Förord

    Redaktionen för Pedagogisk forskning i Sverige
    5-6
    • Pdf

Artiklar

  • Tillit som förutsättning för skolutveckling. En studie av skolutveckling genom kollektivt lärande i arbetslag.

    Ulf Jederlund
    7-34
    • Pdf
  • Med fokus på ord, uttryck och språklig stil Ett betydelseskapande litteraturarbete i grundläggande vuxenutbildning

    Robert Walldén
    35-61
    • Pdf
  • English summaries

    62-64
    • Pdf

Essä

  • Skolan som tanke- och praktikvärld. Mary Douglas teori om hur institutioner tänker

    Mats Trondman, Ulrika Winerdal
    65-83
    • Pdf

Recensioner

  • Resonans i höghastighetssamhället Rosas samhällsvetenskapliga teori ur ett pedagogiskt perspektiv

    Daniel Sundberg
    84-90
    • Pdf

Redaktionellt

  • Utlysning debatt: Praktiknära forskning – ett paradigmskifte på gång?

    Redaktionen för Pedagogisk forskning i Sverige
    91-92
    • Pdf
  • Utlysning temanummer: berättelser i pedagogisk forskning

    Redaktionen för Pedagogisk forskning i Sverige
    93-94
    • Pdf
  • First announcement: Teachers matter – but how? An international research conference on didaktik, pedagogy and classroom research

    Redaktionen för Pedagogisk forskning i Sverige
    95-96
    • Pdf

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.