The Dissemination of the Nyckelharpa
The Ethnic and the non-Ethnic Ways
DOI:
https://doi.org/10.58698/stm-sjm.v2.56391Nyckelord:
musikvetenskap, musiketnologi, nyckelharpa, sätt att lära sigAbstract
Many musical instruments are strongly linked to ethnic concepts. In this article we present and discuss two approaches for picking up the Swedish nyckelharpa (keyed fiddle): the ethnic and non-ethnic approach. The study of non-Swedish musicians shows vast differences in ways of looking upon and developing the nyckelharpa, as well as ways of playing and the type of music played. These differences can, to a lagre extent, be explained by these approaches.
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 1999 Gunnar Ternhag, Mathias Boström

Det här verket är licensierat under en Creative Commons Erkännande 4.0 Internationell-licens.
Författare som bidrar till STM-SJM behåller copyright till verket med första utgivningsrätt till Svenska samfundet för musikforskning. Läs tidskriftens policy om upphovsrätt och licenser.
