För svenska och engelska titlar används endast stor bokstav först i huvud- respektive underrubrik, inte som enligt engelsk norm i alla innehållsord. Använd kolon ":" mellan huvudrubrik och underrubrik, inte bindestreck.
Tidskriftsartiklar
Biesta, G. (2006). What's the point of lifelong learning if lifelong learning has no point? On the democratic deficit of policies for lifelong learning. European Educational Research Journal, 5(3-4), 169-80. https://doi.org/10.2304/eerj.2006.5.3.169
Clarke, M. & Patrickson, M. (2008). The new covenant of employability. Employee relations, 30(3), 121-141. https://doi.org/10.1108/01425450810843320
Böcker
Hedke, R. & Zimenkova, T. (Red.) (2012). Education for civic and political participation: A critical approach. Routledge.
Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research (2:a uppl.). Sage Publications.
Bokkapitel
Jacobsson, G. (2004). A European politics for employability: The political discourse of employability of the EU and the OECD. I C. Garsten & K. Jacobsson (Red.), Learning to be employable: New agendas on work, responsibility and learning in a globalized world (s. 42-62). Palgrave Macmillan.
Lundahl, L. (2010). Valet, vägarna och samhällets stöd. I U. Gruffman, J. Honkanen, L. Lidström, A. Lovén, L. Lundahl, G. Nilsson, G. Schedin (Red.), Att bana vägen mot framtiden: Karriärval och vägledning i individuellt och politiskt perspektiv (s. 215-232). Studentlitteratur.
Stern, S. L. (2007). On solid ground: Essential properties for growing grounded theory. I A. Bryant & K. Charmaz (Red.), The SAGE handbook of grounded theory (s. 114-126). Sage Publications.
Rapporter, utredningar
SOU 1998:51. Vuxenutbildning och livslångt lärande: Situationen inför och under första året med Kunskapslyftet. Utbildningsdepartementet.
Avhandlingar
Ceder, S. (2015). Cutting through water: Towards a posthuman theory of educational relationality. Doktorsavhandling. Lunds universitet
Högberg, R. (2009). Motstånd och konformitet: Om manliga yrkeselevers liv och identitetsskapande i relation till kärnämnena. LiU Press.
Lindahl, K. (2015). Vocational English in policy and practice. Licentiatuppsats. Göteborgs universitet.
Webbsidor
AoIR (Association of Internet Researchers) (2002). Ethical decision-making and Internet research. Recommendations from the AoIR ethics working committee. http://www.aoir.org/reports/ethics.pdf
Skolverket. (29 mars 2021). Nya ämnesbetygsreformen. https://www.skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/aktuella-forandringar-pa-gymnasial-niva/nya-amnesbetygsreformen
Dagstidningsartiklar
Clarke, K. (2007, 28 januari). Lifelong learning for all. World News, s. 22.
Sundbeck, J. (12 april 2021) Tre elever om högskolevalet: Svårt att veta om man ska följa magkänslan eller tänka strategiskt. Dagens Nyheter. https://www.dn.se/ekonomi/tre-elever-om-hogskolevalet-svart-att-veta-om-man-ska-folja-magkanslan-eller-tanka-strategiskt/