Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 5 Nr 4 (2000)

Vol 5 Nr 4 (2000)

Publicerad: 2000-12-18

Artiklar

  • Metodproblem vid studier av Högskoleprovets prognosförmåga - och deras lösning!

    Jan-Eric Gustafsson, Sven-Eric Reuterberg
    273
    • PDF
  • Barns olikheter: En pedagogisk utmaning

    Pia Williams, Ingrid Pramling Samuelsson
    285
    • PDF

Debatt/Debate

  • Vilken konkurrens gynnar vem i skolan?

    Holger Daun
    307
    • PDF

Recensioner

  • Ulla Johansson: Normalitet, kön och klass: Liv och lärande i svenska läroverk 1927–1960

    Kajsa Ohrlander
    311
    • PDF
  • Moira von Wright: Vad eller vem? En pedagogisk rekonstruktion av G.H. Meads teori om människors intersubjektivitet

    Laila Niklasson
    318
    • PDF

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Hillevi Lenz Taguchi: Emancipation och motstånd - dokumentation och kooperativa läroprocesser i förskolan

    Jeanette Rhedding-Jones
    321
    • PDF
  • English summaries

    328
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.