Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 10 Nr 3-4 (2005)

Vol 10 Nr 3-4 (2005)

Publicerad: 2005-11-30

Artiklar

  • Pedagogik i arbetslivet

    Per-Erik Ellström, Arvid Löfberg, Lennart Svensson
    161
    • PDF
  • Pedagogik i arbetslivet: Ett historiskt perspektiv

    Per-Erik Ellström, Arvid Löfberg, Lennart Svensson
    162-181
    • PDF
  • Arbetsplatslärandets janusansikte

    Per-Erik Ellström
    182-194
    • PDF
  • Arbetstagares lärandemiljöer i kunskapsintensiv innovativ verksamhet

    Lennart Svensson
    195-208
    • PDF
  • Kollektivt lärande: Om betydelsen av interaktion i handling och gemensam handlingsarena

    Marianne Döös, Lena Wilhelmsson
    209-226
    • PDF
  • Kollektivt lärande i team: Om utveckling av kollektiv handlingsrationalitet

    Otto Granberg, Jon Ohlsson
    127-243
    • PDF
  • Potentialer för lärande i processoperatörsarbete: Ett kontextuellt perspektiv

    Maria Gustavsson
    244-255
    • PDF
  • Kompetensutveckling för yrkesverksamma: Att organisera projekt för förändring

    Per-Olof Thång, Gunn-Britt Wärvik
    256-270
    • PDF
  • En pedagogisk situation i förändring: Arbetet och den nya ohälsan

    Lars Karlsson
    271-285
    • PDF

Debatt/Debate

  • Skolverkets program för resultatförbättring i grundskolan: Ett kontraproduktivt förslag?

    eva Forsberg, Erik Wallin
    300-309
    • PDF
  • Om klassrumssamtalets potentiella dynamik

    Tomas Englund
    310-316
    • PDF
  • English summaries

    286-299
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.