Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 9 Nr 3 (2004)

Vol 9 Nr 3 (2004)

Publicerad: 2004-08-11

Artiklar

  • Mikropolitiska perspektiv på nyutbildade lärares reflektioner

    Ingrid Andersson, Sven B. Andersson
    161-188
    • PDF
  • Pedagogisk integration och en förändrad praktik

    Gunni Kärrby
    189-204
    • PDF

Aktuellt

  • Att förstå skolans komplexitet: Recension av Gunnar Bergs doktorsavhandling i sociologi

    Gustav E. Karlsen, Anders Persson
    205-215
    • PDF

Debatt/Debate

  • Om PIRLS-projektet: Svar på Jan-Eric Gustafsson och Monica Roséns inlägg

    Staffan Lundh, Kristian Ramstedt, Anita Wester
    216-219
    • PDF
  • Kommentar till Skolverkets svar på artikeln "Makt och etik i Skolverkets utvärdering av den svenska skolan: Erfarenheter från PIRLS-projektet"

    Jan-Eric Gustafsson, Monica Rosén
    220-223
    • PDF
  • English summaries

    233-237
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.