Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 8 Nr 1-2 (2003)

Vol 8 Nr 1-2 (2003)

Publicerad: 2003-04-09

Presentation

  • Barns perspektiv i pedagogisk forskning och praxis

    Eva Johansson, Ingrid Pramling Samuelsson
    1
    • PDF

Artiklar

  • Om barnperspektivet i barndomslitteraturen

    Maj Asplund Carlsson
    6
    • PDF
  • Barnperspektiv som ideologiskt och/eller metodologiskt begrepp

    Gunilla Halldén
    12
    • PDF
  • Om användning av videoinspelning i fältarbete

    Mia Häikklä, Fritjof Sahlström
    24
    • PDF
  • Att närma sig barns perspektiv: Forskares och pedagogers möten med barns perspektiv

    Eva Johansson
    42
    • PDF
  • Om att bli dokumenterad: Etiska aspekter på förskolans arbete med dokumentation

    Anne-Li Lindgren, Anna Sparrman
    58
    • PDF
  • Delaktighet som värdering och pedagogik

    Ingrid Pramling Samuelsson, Sonja Sheridan
    70
    • PDF
  • Børnesyn i udviklingspsykologien: Er et børneperspektiv muligt?

    Dion Sommer
    85
    • PDF
  • Barns perspektiv och mänskliga rättigheter: Godhetsmaximering eller kunskapsbildning?

    Birgitta Qvarsell
    101
    • PDF
  • English summaries

    114
    • PDF

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Kent Adelmann: Att lyssna till röster. Ett vidgat lyssnandebegrepp i ett didaktiskt perspektiv

    Torlaug Løkensgard Hoel
    126
    • PDF
  • Ingrid Sanderoths "Om lust att lära i skolan: En analys av dokument och klass 8y"

    Bo Dahlin
    130
    • PDF

Recensioner

  • Jacques Steinberg's "The gatekeepers. Inside the admissions process of a premier college"

    Kent Löfgren
    135
    • PDF

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.