Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Tidskriftens logotyp dvs dess namn och förkortning.
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Policy för öppen tillgång
    • Integritetspolicy
    • Kontakt
  • Arkiv
    • Senaste Numret
    • Äldre nummer
  • För författare
    • Författarinstruktioner
    • Skicka in bidrag
    • Instruktioner för temanummer/Instructions Special Issue
  • Redaktionella riktlinjer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 17 Nr 3-4 (2012)

Vol 17 Nr 3-4 (2012)

Publicerad: 2013-11-15

Aktuellt

  • Tidskriften Pedagogisk Forskning i Sverige: Tillbakablick och lägesbeskrivning

    Anders Olsson
    145-151
    • PDF

Artiklar

  • Sociokulturella perspektiv på lärande och utveckling: Lärande som begreppsmässig precisering och koordinering

    Anders Jakobsson
    152-170
    • pdf
  • Socialsemiotik och design för lärande: Två multimodala teorier om lärande, representation och teckenskapande

    Marie Leijon, Fredrik Lindstrand
    171-192
    • pdf
  • Introduktion til Niklas Luhmanns forskelslogiske epistemologi och systemisk operativ konstruktivistiske laeringsteori

    Pernille Krogh Fryd
    193-215
    • pdf (Dansk)
  • English summaries

    216-221
    • PDF

Essä

  • Från lärarvetenskap till lärandevetenskap: Lärandets gåta och pedagogikens plats i vetenskapssystemet

    Feiwel Kupferberg
    222-252
    • PDF

Litteraturöversikt

  • Att undervisa för kreativitet: En litteraturöversikt

    Anna Linge
    253-263
    • pdf

Fakultetsopponenten sammanfattar

  • Fakultetsopponenten sammanfattar

    Christina Gustafsson
    264-270
    • pdf

Om tidskriften

Om tidskriften

Tidskriften Pedagogisk forskning i Sverige är en vetenskaplig tidskrift som dokumenterar, granskar och debatterar pedagogisk forskning och dess villkor i Sverige. Tidskriften har sedan starten 1996 varit ett viktigt bidrag för utvecklingen av teori och metodfrågor inom svensk pedagogisk forskning och övriga Skandinavien.

Läs vidare >>

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Utgiven av

Pedagogisk forskning i Sverige | ISSN (Online) 2001-3345 | ISSN (Print) 1401-6788

Publiceras av föreningen SWERA, Swedish Educational Research Association | Open Access enligt
Creative Commons CC-BY 4.0 

Värdplattform: ”Publicera” av Kungliga biblioteket | Hantering av personuppgifter | Rättigheter

 

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.